Żeglarskie Słowiki

zajęcia w czasie obozu krakowskiego szczepu Słowiki

Jezioro Sulejowskie

Witajcie, mówią że żeglarstwo zbliża i łączy ludzi!

To 100% prawda!

Na dowód tego opowiemy jak to się stało że wylądowaliśmy na obozie Harcerskim Krakowskiego szczepu Słowiki!

37377020 466104967187309 466951468646137856 o (Copy)
« 1 z 17 »

Pewnego popołudnia siedząc na przystani nad Krakowskim zalewem Bagry padło pytanie od Magdaleny , członka Stowarzyszenia Phari czy nie udało by się zorganizować szkolenia żeglarskiego dla grupy młodzików. Niewinne pytanie wywołało niemałe zainteresowanie zebranych. Okazało się iż szczep Słowiki do którego niegdyś należała pomysłodawczyni wybiera się na obóz na cały lipiec nad jezioro Sulejowskie i można byłoby im umilić czas. Szkolenie Żeglarskie – nie ma problemu – ale takie na Patent Żeglarza Jachtowego? Po krótkiej dyskusji i przeanalizowaniu za i przeciw zapadła decyzja iż na pełne szkolenie na patent żeglarza jachtowego nie będzie czasu ale z radością zorganizujemy szkolenie żeglarskie w zakresie podstawowym którego zadaniem będzie nauka podstaw i przedstawienie żeglarstwa jako sportu dla wszystkich bez wyjątku.

Jak można się domyśleć koncepcji i pomysłów była niezliczona ilość. Wstępny plan został opracowany, spisany i przekazany Magdalenie która to po konsultacjach ze szczepową Anią podjęły decyzję – Działamy!

W niedzielę wyjazd z Krakowa około 1400 uwieńczył parodniowe przygotowania w zbieraniu i opracowywaniu materiałów, książek, lin, sprzętu żeglarskiego – samochód zapakowany “po dach”.

Na miejscu w miejscowości Zarzęcin wylądowaliśmy około godz 1700 i pomimo iż na obozie posiłki spożywa się o ściśle określonych porach przywitano nas ciepłym obiadem z obozowej kuchni polowej. Najedzeni popędziliśmy przeprowadzić  jacht na teren obozu ( około 8 km żeglugi). Delikatny  wiatr towarzyszący nam w czasie przeprowadzania jachtu pozwolił kol. Kubie na przypomnienie sobie żeglarskiego fachu. Niestety na ostatnie 2 km wiatru brakło i chcąc nie chcąc pagaje poszły w ruch. Po dopłynięciu szybkie zadomowienie się na kwaterze – oczywiście namiot jak przystało na obóz harcerski.

Poniedziałek i pierwszy dzień zaczęliśmy od wspólnego śniadania po którym od razu przy burcie pojawiła się pierwsza grupa rozochoconych widokiem jachtu harcerzy. Szybkie szkolenie z bezpieczeństwa i na wodę – bo szkoda czasu. W czasie pływania harcerze poznali podstawy z budowy jachtów, fizyki, meteorologi. Nie było jednak łatwo gdyż wszelkie informacje przekazywane przez instruktora przyswajali sterując jachtem, pracując na linach czy ustawiając żagle. Zajęcia trwały cały dzień z krótką przerwą na obiad i kolację. Młodzi adepci żeglarstwa zapomnieli  poobiedniej drzemce a nawet podwieczorku! Nie straszny był deszcz, ani stosunkowo silny wiatr.

Pierwszy dzień zmagań zakończyliśmy dopiero koło godz 21.20 tylko dla tego iż na godz. 2100 planowane było ognisko szczepu które finalnie przeniesiono na 2130. Myśleliśmy iż możemy spokojnie klarować sprzęt i kłaść się w namiocie aby odpocząć gdy  dostaliśmy informacje iż jesteśmy zaproszeni aby wraz z całym szczepem usiąść w kręgu dookoła ognia. Było to niezapomniane, wzruszające  przeżycie w czasie którego poczuliśmy się częścią harcerskiej rodziny.

Drugi dzień zmagań żeglarskich cieszył się nie mniejszym zainteresowaniem tak jak biblioteczka którą stworzyliśmy na czas pobytu. Największym zainteresowaniem cieszyły się pozycje z zakresu wiedzy na stopień żeglarz jachtowy oraz opowieści żeglarskie.

Ostatniego dnia nadarzyła się okazja którą wykorzystała kadra harcerska. W paru grupach zeszliśmy na wodę szybkie parę halsów, krótki odpoczynek od podopiecznych i równie szybki powrót do obowiązków.

Na powrót jachtem z terenu obozu do mariny skusiła się sama druhna Ania, jedna z dwóch prowodyrek całego przedsięwzięcia, która to zadając nieśmiałe pytania co do jachtu i żeglugi dała nam do zrozumienia jedno – nawet szczepową Anie udało nam się zainteresować żeglarstwem.

Kadra :

MAGDALENA

JAKUB

ŁUKASZ

Jeszcze raz dziękujemy za zaproszenie oraz wszystkim zaangażowanym w całe wydarzenie !

Były to niezapomniane przeżycia!